Rozpoczęła się trzecia edycja Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Inicjatywy dla Społeczności Lokalnych z udziałem OSP i Samorządów FLORIANY.
Organizatorem Konkursu jest Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej. Przedmiotem Konkursu jest prezentacja projektów/inicjatyw zrealizowanych w latach 2017-2018.
Do Konkursu można zgłaszać projekty zrealizowane przez Ochotnicze Straże Pożarne samodzielnie lub wspólnie z innymi podmiotami takimi jak:
- jednostki samorządu terytorialnego poziomu gmin (w tym z sołectwami), powiaty i województwa;
- placówki i instytucje (szkoły, ośrodki kultury, biblioteki, inne);
- organizacje pozarządowe.
Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie najlepszych inicjatyw społecznych, których efekty wpłynęły na poprawę bezpieczeństwa i jakości życia mieszkańców, a także rozwój i integrację środowisk wokół wspólnych przedsięwzięć.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 15 marca 2019 roku.
Projekty można zgłaszać w następujących kategoriach:
- Infrastruktura
- Bezpieczeństwo
- Ochrona środowiska i ekologia
- Estetyka przestrzeni publicznej
- Edukacja
- Sport, rekreacja i turystyka
- Kultura i tradycja
- Aktywizowanie seniorów
- Współpraca pokoleń i integracja społeczna
- Innowacje oraz integracja cyfrowa
- Współpraca zagraniczna
- Najbardziej zaangażowany społecznie pracodawca
- Specjalna, o której zakresie oraz zasadach poinformuje Organizator
Regulamin konkursu tutaj